Zásady ochrany osobních údajů informují o tom, jaké osobní údaje shromažďujeme, k jakým účelům a jakým způsobem je využíváme, kdo jsme a jaká jsou Vaše práva. Tento text slouží k předání informací, o kterých se hovoří v čl. 13 odst. 1 a 2 nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), dále jen „Nařízení”, které je v platnosti od 25. května 2018.
Níže uvedené informace jsou velmi důležité, proto se pečlivě seznamte s jejich obsahem.
Kdo je Správcem Vašich osobních údajů?
Správcem, tj. subjektem rozhodujícím o tom, jak budou Vaše osobní údaje využívány, je společnost FAKRO CZECH s.r.o. se sídlem Ostravská 555/24, 737 01 Český Těšín, IČ: 29391806, DIČ: CZ29391806, zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 38436 (dále jen „my”).
Kontaktovat nás můžete:
Za jakým účelem a na jakém základě využíváme Vaše osobní údaje?
Vaše osobní údaje získané při uzavření smlouvy a během jejího trvání využíváme k následujícím účelům:
realizace účelů na základě Vašeho souhlasu - právní podklad: čl. 6 odst. 1 písm. a) Nařízení, např.:
námi pořádaných událostech nebo akcích prostřednictvím např. tradiční pošty, e-mailu, newsletteru, telefonického kontaktu, SMS,
uzavření a plnění vzájemné smlouvy - právní podklad: čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení, např.:
vyřizování Vašich požadavků a dotazů, které nám jsou adresovány v souvislosti s realizací,
plnění povinností nezbytných pro dodržení zákonné povinnosti správce - právní podklad: čl. 6 odst. 1 písm. c) Nařízení, např.:
plnění našich povinností vyplývajících z právních předpisů,
realizace našich tzv. oprávněných zájmů - právní podklad: čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení, např.:
ověřování platební morálky, věrohodnosti plateb.
Je poskytování osobních údajů nezbytné?
Poskytnutí Vašich osobních údajů je zcela dobrovolné. Požadujeme od Vás, abyste v souvislosti s každou transakcí poskytli údaje nezbytné k uzavření a plnění smlouvy. Pokud nám nebudou poskytnuty potřebné osobní údaje, bohužel s Vámi nebudeme moci uzavřít smlouvu a v důsledku toho zahájit spolupráci. Pokud právní předpisy, např. z daňových důvodů, budou od nás vyžadovat další nezbytné údaje, jejich poskytnutí je nutné pro navázání nebo udržení s námi spolupráce. Poskytnutí osobních údajů pro účely přímého marketingu je dobrovolné - zejména to nepodmiňuje uzavření a plnění smlouvy.
Komu můžeme předat Vaše údaje?
Společnost může zpřístupnit Vaše osobní údaje:
našim zaměstnancům a spolupracovníkům, kteří musí mít přístup k údajům, aby mohli plnit naše závazky;
subjektům zpracovávajícím údaje naším jménem, které se účastní realizace našich činností:
subjektům poskytujícím nám poradenské, konzultační, auditorské služby, právní, daňové, účetní poradenství.
jiným správcům údajů, kteří zpracovávají údaje vlastním jménem:
subjektům, které s námi spolupracují při zpracování účetních, daňových, právních záležitostí - v rozsahu, v jakém se stanou správci údajů,
státním orgánům, např. soudům, státním zastupitelstvím, daňovým úřadům.
Dostanou se Vaše údaje mimo Evropský hospodářský prostor (EHP)?
V současné době neplánujeme předávat Vaše údaje mimo EHP.
Jak dlouho můžeme uchovávat Vaše údaje?
Získáme-li Vaše údaje na základě uděleného souhlasu, používáme tyto osobní údaje po dobu jeho trvání nebo do momentu odvolání a odstoupení od cílů dosahovaných díky němu.
U transakcí souvisejících s realizací smlouvy po dobu realizace transakce a také po dobu, po kterou je možné uplatnit nároky v souvislosti s plněním smlouvy uzavřené v důsledku transakce, maximálně 3,5 roku ode dne uskutečnění těchto transakcí nebo do data nabytí právní moci.
V souvislosti s realizací právních předpisů budou Vaše osobní údaje uchovávány po dobu stanovenou předpisy, např. daňovými.
Vaše osobní údaje budeme také uchovávat po dobu, během niž můžeme čelit právním důsledkům za neplnění povinnosti, např. dostat finanční pokutu od státních úřadů.
Používáme automatické rozhodování a profilovaní?
Na základě Vašeho souhlasu můžeme použít Vaše údaje k profilování. Nebude však docházet k automatickému rozhodovaní a nebude to mít na Vás žádné právní účinky, ani podobným způsobem neovlivní Vaši situaci.
Profilování osobních údajů spočívá ve zpracování Vašich údajů (také automatizovaným způsobem) za účelem jejich využití pro vyhodnocení některých informací o Vás, zejména k analýze nebo prognóze osobních preferencí a zájmů.
Jaká jsou Vaše práva?
Máte následující práva související se zpracováním Vašich údajů:
v případě porušení zabezpečení Vašich osobních údajů, které bude mít za následek vysoké riziko pro Vaše práva a svobody jsme povinni Vám takový případ porušení oznámit, ledaže by byla splněna některá z podmínek uvedených v čl. 34 odst. 3 Nařízení.
Svá práva, o kterých se hovoří v bodě 1, můžete kdykoli uplatnit na základě příslušné žádosti s uvedením kontaktních údajů.
Máme povinnost informovat Vás o krocích podniknutých v souvislosti s žádostmi uvedenými v bodě 1 bez zbytečného odkladu, avšak ve lhůtě do jednoho měsíce od obdržení žádosti. V případě potřeby můžeme tuto lhůtu prodloužit o další dva měsíce z důvodu složité povahy žádosti nebo počtu žádostí. Ve lhůtě jednoho měsíce od obdržení Vaší žádosti Vás však musíme informovat o prodloužení lhůty a uvést důvody prodloužení.
Pokud v souvislosti s Vašimi žádostmi uvedenými v bodě 1 nepodnikneme žádné kroky, budeme Vás neprodleně - nejpozději ve lhůtě jednoho měsíce od obdržení žádosti - informovat o důvodech nečinnosti a také o možnosti podat stížnost předsedovi Úřadu pro ochranu osobních údajů a využití prostředků právní ochrany před soudem.
Budeme-li mít důvodné pochybnosti o Vaší totožnosti, můžeme Vás v souvislosti s Vaší žádostí požádat o poskytnutí dalších informací nezbytných pro její ověření.
Informace, o kterých se hovoří v bodech 4–6 výše, Vám poskytneme písemně, podle naší volby:
požádáte o poskytnutí informací ústně a Vaše totožnost bude námi ověřena jinými způsoby - poté Vám poskytneme informace ústně.
Veškerá komunikace a námi prováděné úkony v souvislosti s Vašimi žádostmi uvedenými v bodě 1 výše, jsou osvobozeny od poplatků. Pokud však budou Vaše požadavky evidentně neodůvodněné nebo nepřiměřené, např. kvůli stálé povaze, budeme moci:
anebo odmítnout konat v souvislosti s žádostí.
Každého příjemce, kterému jsme poskytli Vaše osobní údaje, budeme informovat o požadavku na opravu, doplnění, odstranění nebo omezení zpracování Vašich osobních údajů, jež jsme učinili na základě žádosti, která nám byla podána. Tyto informace nebudeme muset předávat pouze tehdy, kdy to nebude možné (např. likvidace společnosti), anebo to bude vyžadovat nepřiměřeně velké úsilí (údaje byly zveřejněny před mnoha lety a také navzdory pokusům se nepodařilo navázat kontakt s příjemcem).
Na Vaši žádost Vás budeme informovat o příjemcích, kterým jsme předali informace o opravě, odstranění nebo omezení zpracování Vašich osobních údajů, a také o příjemcích, které se nám nepodařilo informovat.
Tyto zásady ochrany osobních údajů jsou účinné od 25.5.2018.